Headlines News :
Home » » Hormati keputusan Harapan

Hormati keputusan Harapan

Written By Warta Utara on Sunday, January 14, 2018 | 10:45 AM


KUALA TERENGGANU - Bersatu Terengganu meminta semua pihak khususnya pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan menghormati keputusan yang telah dicapai keempat-empat parti dalam Pakatan Harapan.

Pengerusinya, Datuk Razali Idris yang sedar bahawa keputusan meletakkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan tidak memuaskan hati segelintir pihak, namun meminta semua pihak akur dengan keputusan akhir yang telah dicapai.

Menurutnya, persetujuan dari semua peringkat akan lebih membantu Pakatan Harapan mara dan memudahkan gerak kerja memastikan matlamat Pakatan Harapan mentadbir negara pada PRU14 akan datang berjaya direalisasikan.

“Belajar hormatilah keputusan oleh Pusat untuk pastikan gerak kerja dan usaha kita dalam kempen dan tugas berdepan pilihan raya dapat dijalankan dengan jayanya.

“Ambillah nasihat Dr Mahathir agar semua parti melupakan ketidakpuasan hati sebagai faktor kekuatan Pakatan Harapan kerana pastinya tidak akan satu parti komponen Pakatan Harapan akan bersetuju dalam semua perkara,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Beliau berkata sebagai mengulas mengenai beberapa pihak yang menolak keputusan tersebut khususnya Mahathir sebagai perdana menteri Pakatan Harapan walaupun dipersetujui sebulat suara oleh kepimpinan keempat-empat parti.

Mengulas lanjut katanya, apa yang penting adalah persetujuan akhir mengenai calon perdana menteri dan timbalannya.

Razali berkata, keputusan dicapai oleh keempat-empat pimpinan utama parti komponen Pakatan Harapan itu menggambarkan semua pihak mementingkan matlamat menumbangkan Umno dan BN.

Di pihak Bersatu Terengganu, pihaknya akan meneruskan gerak kerja yang telah

dipertanggungjawabkan untuk memastikan Bersatu meluaskan pengaruhnya di negeri ini sekaligus membantu kemenangan Pakatan Harapan di peringkat negeri dan Pusat.

 “Bersatu Terengganu tidak memandang ke belakang lagi tetapi bergerak terus untuk menjamin semua kerusi Parlimen dan negeri yang dipertandingkan oleh PH akan mencapai kemenangan,” katanya.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Webmaster | Warta Utara Online
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2014. Warta Utara Online - All Rights Reserved
PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER Warta Utara Online